کوچینگ راه اندازی کسب و کار خانگی و ارائه آموزشهای لازم برای راه اندازی کسب و کار بازاریابی شبکه ای

آموزش فروش در بازاریابی شبکه ای – بخش اول

شنبه 16 دی 1396 ساعت 08:41

فروش در بازاریابی شبکه ای یکی از الزامات و ارکان اصلی موفقیت در این حوزه به شمار میرود.

اگر شما جدیدا به حرفه ی بازاریابی شبکه ای پیوسته اید، یا اینکه مدت طولانی عضو این تجارت بوده اید، در هر صورت؛

یکی از مهم ترین اقداماتی که باید انجام بدید فروش محصولات و خدماتتون در صنعت بازاریابی شبکه ای هست.

به همین خاطر به بازاریابان شبکه ای توزیع کننده (distribute) گفته میشود.

 

در واقع افراد فعال در این حرفه محصولات و خدمات خودشون رو از طریق بازاریابی کلامی به سایر افراد پیشنهاد داده و تجربه استفاده خودشون از این محصولات رو به اشتراک میگذارند.

قبلا در مقاله نتورک مارکتینگ چیست به تفصیل در این مورد توضیح داده شده. و پیشنهاد میکنم جهت کسب اطلاعات بیشتر این مقاله رو مطالعه بفرمایید.

 

اما باید به این نکته توجه داشته باشید که منظور از اصطلاح فروش در بازاریابی شبکه ای دیدی که ما بصورت عموم از کلمه فروش داریم نیست.

در واقع در بازاریابی شبکه ای فروش وجود نداره! یعنی ما توی نتورک فروش انجام نمیدیم.


 

 

بحث فروش و خود کلمه فروش برای محصولات غیر مصرفی و گران هست.

مثل ماشین، خونه، جواهرات و… که چیزهایی هستند که نیاز روزمره افراد نیست.

به همین خاطر باید این محصولات رو فروخت.


ولی ما در بازاریابی شبکه ای محصولات مصرفی داریم.

شامپو، صابون، کرم صورت، لوازم بهداشتی و… که آدم ها هر روز دارن ازشون استفاده میکنن.

و در هر صورت دارن خریدشون رو انجام میدن. از جای دیگه.

حالا همون رو میخوان جایگزین کنن. بجای خرید از داروخانه یا مغازه میخوان از شما بخرن.

پس نیازی به فروش نیست که شما به افراد بگین بیا مثلا این شامپو رو بخر. نه.

چون اون طرف داره در هر صورت اون کالا رو خودش میخره.

این اولین ذهنیتی است که شما باید در خودتون ایجاد کنید.

اما در ادامه با بررسی برخی راهکارها و ارائه توضیحات این موضوع را بیشتر باز میکنیم:

 

راهکارهای عملی فروش در بازاریابی شبکه ای:

 

گـام اول:

برای فروش در بازاریابی شبکه ای کاری که باید انجام بدین اینه:

اول از همه با ترس های درونی خودتون کنار بیاین. و بدونید که این یک چیز خیلی معمولیه.

قرار نیست اینقدر این مسئله رو برای خودتون بزرگ جلوه بدین.

باید ترس های درونی و باورهای محدود کننده تون رو کنار بزارین تا قوی بشین.

و نکته مهم اینه که یاد بگیرین توی نتورک مارکتینگ به جای فروش به اشتراک بزارین.

 

یاد بگیرین داستان شخصی خودتون و تجربه شخصی تون از استفاده از اون محصولات رو به اشتراک بزارین.

و این اشتراک گذاشتن اتفاق نمی افته تا وقتی که شما با ترس ها و باورهای درونی تون کنار بیاین.

 

گـام دوم:

بعد از اینکه ترس ها و باورهای درونی خودتون رو برای بحث فروش اصلاح کردین باید به این موضوع توجه کنید که:

در بازاریابی شبکه ای مهم ترین موضوع محصوله.

بعد از اون پلنی هست که به کمک اون و با فروش اون محصولات میتونیم پورسانت ایجاد کنیم.

سپس نوع آموزشی که در اختیارمون قرار میگیره.

و بعد از اون سایر بستر ها…

 

اما نکته مهم اینه:

آیا شما با محصولتون از لحاظ روانی ارتباط برقرار کردین؟

آیا از نظر احساسی محصولتون رو دوست دارید؟


گام سوم:

مطلب بعدی که باید به اون توجه کنید این نکته است که محصول شما محصول تخصصیه یا محصول عمومیه؟

محصول تخصصی محصولیه که شما رو متخصص در انجام یک کاری میکنه.

محصول تخصصی بر پایه فروشه، در صورتی که در محصول عمومی شما باید بر پایه خرید کار کنید.

حالا در شرکتهایی که محصولشون بر پایه خرید هست شما رو تشویق میکنند که مصرف کننده خوبی باشین.

ولی شرکتهایی که بر پایه فروشن به شما کمک میکنن که شما فروشنده خوبی باشین.

این نکته رو همیشه یادتون باشه:

ثـروت در فـروشـه

 

این یکی از مهم ترین ذهنیت هایی است که باید در خودتون ایجاد کنید دوستان.

تمام افراد موفق در دنیا رو که ببینید متوجه میشید که همشون فروشنده گان خوبی بودن.

پس اگر میخواین ثروتمند بشین، ذهنیت تون و مهارتتون باید رو فروش بره.

حتی ارتباط برقرار کردنتون هم با افراد نوعی فروشه.

 

بسیار خوب.

در قسمت های بعدی که در سایت منتشر میکنیم بحث آموزش فروش در بازاریابی شبکه ای  رو بصورت جزئی تر و گام به گام شرح میدیم.

اگر شما هم قدم به قدم با این آموزش ها پیش بیاین مطمئنا در زمینه فروش پیشرفت قابل توجهی خواهید داشت.

 

موفق باشید و پایدار.

نظرات (0)
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
نظر شما
نام :
ایمیل :
وب/وبلاگ :
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد